RENAULT 19 Europa 1.6e Aracın Genel Özellikleri

Türkiye’de üretilen Renault 19 Serisi 1997 ortasında 1.6 litre enjeksiyonlu yeni bir motora kavuştu. Üretimden kalkan 1.4 litre (80 HP) ve 1.8 litre (105 HP) enjeksiyonlu motorların yerini alan 1.6 litrelik enjeksiyonlu motor hatchback ve sedan olmak üzere her iki karoser tipinde de bulunuyor.

Karoser, iç mekan


Fransa’da ilk kez 1988 yılında çıkan ve 1992 yılında makyajlanan Renault 19′un hatchback karoseri güncellik ve şıklık konusunda yeni tasarım otomobillerle yarışıyor. Kompakt sınıftaki Renault 19′un iç hacmi yeterli genişlikte. Sürücü mahallinde bulunan kumanda birimleri otomobili kullanırken dikkat dağıtmayacak şekilde ergonomik olarak tasarlanmış. Kapı üzerindeki cam açma düğmelerine ve konsolun en üstündeki havalandırma ızgaralarının altına yerleştirilen radyoteybe kolayca erişilebiliyor. Otomobilin koltuklarının fazla yumuşak olmasına rağmen ön koltukların yan yükseltileri yeterli. RTE versiyonlarında sürücü koltuğunda yükseklik ayarı ve bel desteği var; ancak koltuğu yatırmak için makaranın uzun süre çevrilmesi kullanımı zorlaştırıyor. RNE’nin sedan versiyonlarında arka koltuk tek parça halinde yatınlırken hatchback versiyonlarda ve RTE’lerde arka koltuk asimetrik olarak yatırılıyor. Hatchback karoserin 341 litrelik bağaj hacminin sedan versiyondan 104 litre daha küçük olmasına rağmen büyük arka kapak büyük parçaların yüklenmesinde kolaylık sağlıyor.
Motor, performans
Megane Serisi için yeni geliştirilen çok noktadan enjeksiyonlu, 1.6 litrelik motor 5000 d/d’de 90 HP maksimum güç, 4000 d/d’de 14.3 kgm maksimum tork üretiyor. Bu değerler hala seride bulunan ve Arjantin yapımı olan 1.6 litrelik karbüratörlü motordan yaklaşık yüzde 15 daha iyi (+10 HP, +2.2 kgm). Motor çabuk devirlenebildiği gibi çok da az yakıt tüketiyor. Zorlu test şartlarındaki 8.1 litrelik (100 km’de) yakıt tüketimi 1.6 litrelik karbüratörlü motordan yaklaşık 3.5 litre daha az. Kısa oranlı bir vites kutusuna sahip olan Renault 19 1.6e’nin 12.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 185 km s’lik son sürati de tatminkar. Yumuşak karakterli ön süspansiyon ve sert hamurlu lastikler nedeniyle kalkışta patinaja düşülürken kısa oranlı vitesler ve çabuk devirlenebilen motor sayesinde dördüncü ve beşinci viteslerde ölçülen esneklik değerleri motor hacmine göre oldukça başarılı.
Yürüyen aksam, kullanım
Renault 19 Serisi’nde yapılan geliştirmeler sonucunda önlerde de gazlı amortisörler kullanılmaya başlanmış. Süspansiyona yumuşak bir karakter kazandıran bu amortisörler konforu artırırken otomobilin virajda fazlaca yana yatmasına neden oluyor. Önde disk, arkada kampanalardan oluşan fren sisteminin dozlanması kolay ama 50 metreyi aşan duruş mesafesi uzun. Renauk 19 l.öe’nin hidrolik destekli direksiyonunda yükseklik ayarı yok ama RTE versiyonunda bulunan sürücü koltuğu yükseklik ayarı bu ekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimeliği gideriyor. Hidrolik destekli direksiyon manevralarda kolaylık sağlarken yüksek hızlarda hafif kalıyor. Yüksek hızlarda rüzgardan etkilenen otomobilin kararlı düz gidişi bozuluyor. .

About these ads

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: